Tappy.ro

QR & AR code – Creative In store by Godmother

Woman-scanning-QR-code-shutterstock_1548860924-1-1200x800

Având în vedere perioada pe care am traversat-o în ultimele luni, regulile de distanțiere socială și creșterea pe care a avut-o mediul online comportamentul utilizatorului este în schimbare iar singura metodă de apropiere față de acesta este ruperea barierelor dintre online și offline. Una dintre cele mai eficiente metode, care există pe piață deja și presupune o investiție mică este QR și AR code-ul. Cele două sunt răspunsul pentru marketing smart și pot crea pentru utilizator o experienţă virtuală.

QR & AR code – istorie

QR code-ul a fost creat în 1994, de compania japoneză Denso Waves inițial pentru a fi folosit în industria auto. Definiția QR vine de la Quick Response din limba engleză. Puțin timp mai târziu s-a descoperit versatilitatea lui și a început să fie folosit în toate industriile, de la producție și transport până la partea de tranzacții. Odată cu apariția smartphone-urilor, QR codes-urile au avut parte de o creștere majoră. În prezent sunt accesibile și ușor de folosit fie că este vorba de o campanie de in-store, o carte de vizită sau o invitație la ziua ta de naștere. AR code-ul este nepotul apropiat al lui. Dacă QR code-ul poate deschide orice pagină URL în 2D, AR code-ul presupune deschiderea unui element de Augmented Reality în 3D. Începând cu 2018, marea majoritatea a telefoanelor suportă formatul AR și pot crea pentru utilizator o experienţă 3D.
Campaniile In-store și QR codes
În cadrul unui studiu realizat pe piața din America s-a descoperit că peste 40% din persoane folosesc telefonul atunci când sunt la cumpărături și intră pe cel puțin două canale diferite. În România, un studiu arată faptul că peste 86 % din populație se conectează la internet folosind telefonul, dintre care cea mai activă categorie de vârstă este cea de 16- 34 de ani și reprezintă 54% din total. Pornind de la acesta premiză QR/AR code-urile sunt răspunsul pentru a lega lumea din offline de cea din online. Acestea fac tranziția aproape instant și trimit utilizatorul către mai multe informații.

De ce să folosești un QR code într-o campanie in-store?

1. Poți oferii mai multe informații despre campanie
Principala funcționalitate a QR code-ului este să lege lumea offline de cea online printr-o singură scanare a codului și poate duce utilizatorul în câteva secunde la informația de care nevoie fără a fi necesar nici un timp de interacțiune. Ceea ce înseamnă că dacă organizezi un concurs în social media cu element de achiziție și plasezi QR code-ul pe ambalajul produsului, o mare parte din cei care îl cumpără de la raft pot afla în câteva secunde toate informațiile.
2. Ai raportare în timp real
Una din problemele pe care le ai atunci când organizezi o campanie in-store este că raportarea durează mult, presupune efort și fiind realizată manual, pot apărea erori. În schimb, cu QR code-ul ai acces la informații din prima secundă din care campania a fost lansată și poți urmării rezultatele în timp real.
3. Poți personaliza campania în funcție de rezultatele obținute
Pornind de la ideea că ai accesul la un raport care conține cele mai mici detalii (zonele în care a fost scanat, tipul de telefon folosit pentru scanare dar și numărul de scanări raportate pe zile) te face să-ți cunoști mai bine clienții și să te adaptezi în funcție de tipul și necesităţile lor.
4. Este o variantă ieftină
Comparativ cu promotorii clasici ai campaniilor in-store QR-code ul este o variantă mai accesibilă. Ea presupune numai cumpărarea codului unic și printarea lui pe materialele campaniei/produse. Nu este limitată de timp – promotorii au un număr de ore definit în care sunt prezenți în magazin.

Un Motiv – Campania de vară a Henkel România și elementul QR code

Campania de vară a Henkel România a fost pentru brandurile FA&Schwarzopf și a fost pentru finelizarea clienților vechii dar și pentru atragerea clienților noi. Pornind de la raționalul că vara acesta Henkel îți dă #UnMotiv să îți schimbi look-ul și vibe-ul vara acesta. Mecanică a fost simplă: achiziționezi produse în valoare de 19 lei, dai share la postarea de concurs și lași un cu #UnMotiv pentru care faci o schimbare iar Henkel te premiază. Elementul care a făcut mai ușoară înscrierea în concurs a fost QR code-ul amplasat pe fiecare produs participant și pe POSM-ul din magazine. Spre final de campanie, în concurs s-au înscris peste 400 de persoane, din care aproape jumătate au venit din scanarea codurilor din magazin. A fost momentul în care am aflat că 30% din scanări vin dintr-un singur sector din București iar 60% din total au scanat produsul de pe device cu Android. Amplasarea QR codului pe produse a ajutat și la creșterea reach-ului de pe pagina de Facebook, astfel postarea unde te puteai înscrie a ajuns la 21K vizualizări și un engagement de 2.314 persoane.